מהפכת הבדיקות: בדיקות PCR לקורונה תוצרת ישראלית

    צבי טסלר No Comments on מהפכת הבדיקות: בדיקות PCR לקורונה תוצרת ישראלית

    מהפכת תוצרת הארץ של שר הבריאות – בדיקות PCR לקורונה תוצרת ישראלית; יפחיתו 5 שעות עד לקבלת התוצאה • שר הבריאות: "פחות סיכון, יותר יעיל; הופכים כל אבן כדי לייעל את המערכת ולאפשר טיפול בקורונה בצורה הטובה ביותר"

    בדיקות קורונה צילום: פלאש 90
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות יולי אדלשטיין הציג היום (שני) את מהפכת תוצרת הארץ בבדיקות הקורונה. כבר היום המערכת שמפותחת במשרד הבריאות מוגדרת "מבצעית" ובתוך שבועות ספורים היא תיכנס לפעילות המעבדות ובתי החולים.

    על פי הפיתוח החדש, שמבוסס כולו על תוצרת ישראלית, שהות הדגימות במעבדות יתקצר מ-8 שעות ל-4 שעות ויתבסס גם על פעילות רובוטים.

    כך, העברת הדגימה למבחנת משנה כיום נמשכת כשעה, בטיפול הרובוט הישראלי ללא צורך במבחנת משנה הדבר ייקח 5 דקות בלבד.

    נטרול הווירוס יתקצר משעה ל 40 דקות; הפקת חומצת גרעין, כאשר הקיטים מחו"ל נמשכת כשלוש שעות. במהפכה החדשה הזמן ירד לכשעה ורבע. הבדיקה עצמה תקוצר משעתיים לשעה ותוכנת הצגת התוצאות תעבד את הנתונים בעשר שניות בלבד במקום כחצי שעה שלוקח היום.

    שר הבריאות אדלשטיין: "הטכנולוגיה הישראלית שוברת שיאים פעם אחר פעם. גם עכשיו העולם יוכל לראות את קיצור הדרך מפחית סיכונים, יותר יעיל, ולא פחות חשוב מכך כולו מבוסס על תוצרת ישראלית. אני מודה לאגף המעבדות במשרד הבריאות ולמשרד ראש הממשלה שמסייעים בנושא".

    בתוך כך, נחת בישראל משלוח חדש של מכשירי סופיה לבדיקת קורונה. המשלוח הכולל כ – 70 מכשירים מתקדמים של בדיקת סופיה מהירה לזיהוי קורונה, הישר מחברת קווידל האמריקאית בהזמנת משרד הבריאות.

    מדובר בטכנולוגיה חדשה ופורצת דרך אשר אושרה לאחרונה ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA, המאפשרת לבצע כ – 40 בדיקות בשעה ולקבל תשובה במקום תוך 15 דקות ללא תלות במעבדה.

    סופיה היא בדיקת האנטיגן הראשונה בעולם לזיהוי קורונה. ברחבי ארצות הברית פועלים כבר כ – 50 אלף מכשירי סופיה וישראל היא מהמדינות הראשונות בעולם מחוץ לארצות הברית שקיבלה את הטכנולוגיה המתקדמת. שאר המדינות באירופה רק מתחילות להצטייד וככל הנראה לא כולן יקבלו את המכשיר.

    בשבועות האחרונים כבר נפרסה הטכנולוגיה של סופיה ביותר ממאה נקודות בדיקה ברחבי הארץ תוך התממשקות עם מערכת המחשוב של משרד הבריאות. על מנת לספק במהירות וביעילות כ – 300 מכשירים (בכמה משלוחים) לטובת מדינת ישראל, המריא השבוע ממטה תאגיד קווידל (Quidel) בסן דייגו, קליפורניה מטוס תובלה כשהוא נושא בבטנו את מכשירי הסופיה.

    עם נחיתתו הובאו המכשירים למרכז הלוגיסטי של סופיה ישראל הממוקם במודיעין ומשם יופצו בימים הקרובים לבתי אבות, דיור מוגן, שרותי בריאות כללית, מכבי שרותי בריאות, קופת חולים מאוחדת, לאומית שרותי בריאות, לצבא ולשירות בתי הסוהר.

    מתחילת פעולתה בישראל לפני מספר שבועות כבר בוצעו בעזרת סופיה כ – 60 אלף בדיקות מהירות ובשבועות הקרובים מספר הבדיקות עתיד לצמוח ל-200 אלף. הודות לביצועים המואצים של סופיה ניתן לאתר יותר חולים בשלב מוקדם בתהליך פשוט ומהיר, ולקטוע את שרשרת ההדבקה ביעילות, ללא תלות במעבדה, דבר אשר יסייע בחזרה לשגרה ומניעת סגר שלישי.

    יצויין, כי בדיקות הקורונה הרגילות שנעשות כיום בתוך המעבדות בישראל הן בעלות דיוק גבוה יותר, אך תהליך הפענוח שלהן ממושך יחסית. סופיה אינה מיועדת להחליף את בדיקות המעבדה אלא לסייע במתן מענה מהיר במקומות שמשרד הבריאות וקופות החולים יזדקקו לה בקטיעת שרשרת ההדבקה ביעילות, דבר אשר יסייע ביציאה מבוקרת מהסגר השני, חזרה לשגרה ומניעת סגר שלישי, הודות לטכנולוגיה של סופיה המאפשרת לקבל תוצאות תוך 15 דקות ללא תלות במעבדה.



    0 תגובות